Mitel finalise l’acquisition de la division Systèmes de Communications Unifiées de Toshiba

July 05, 2017

Cette transaction permet aux clients et partenaires de Toshiba de bénéficier d’une transition en douceur avec l’un des leaders mondiaux du marché de la communication et de la collaboration

Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), l’un des leaders mondiaux dans le domaine des communications d’entreprise, annonce aujourd’hui avoir finalisé l’acquisition d’une partie des actifs, des stocks et des contrats de support de l’entité Communications Unifiées de Toshiba Corporation. Cette annonce s’inscrit dans le cadre du protocole d’accord signé par les deux entreprises le 11 mai dernier.

A compter d’aujourd’hui, les clients et partenaires de Toshiba bénéficient de l’accompagnement de Mitel, incluant le fait de continuer d’accéder aux produits et services existants de Toshiba. En outre, afin d’assurer la continuité des activités, certains collaborateurs clés de Toshiba, dans les domaines des ventes, de la maintenance et de la R&D, rejoindront Mitel pour fournir le support nécessaire aux clients et partenaires existants de Toshiba. La transaction inclut également un contrat de services de transition afin d’assurer une continuité au niveau des produits et services.

Cette transaction reflète la stratégie de Mitel, qui consiste à accroître sa présence sur le marché des communications unifiées et collaboratives, à l’heure où la transformation digitale accélère la demande pour des solutions de communications d’entreprise dans le cloud, et où les applications métiers permettant d’optimiser la productivité sont en passe de refaçonner les organisations du monde entier.

« Dans un environnement technologique en constante évolution et aux multiples opportunités, Mitel aide les entreprises à opérer une migration en douceur, que ce soit dans le cloud, sur site, ou bien en mode hybride », déclare Rich McBee, CEO de Mitel. « Nous sommes ravis d’accueillir officiellement les clients, partenaires et collaborateurs de Toshiba au sein de la famille Mitel. »

Forward Looking Statements

Some of the statements in this communication are forward-looking statements (or forward-looking information) within the meaning of applicable U.S. and Canadian securities laws. These include statements using the words believe, target, outlook, may, will, should, could, estimate, continue, expect, intend, plan, predict, potential, project and anticipate, and similar statements which do not describe the present or provide information about the past. There is no guarantee that the expected events or expected results will actually occur. Such statements reflect the current views of management of Mitel and are subject to a number of risks and uncertainties. These statements are based on many assumptions and factors, including general economic and market conditions, industry conditions, operational and other factors. Any changes in these assumptions or other factors could cause actual results to differ materially from current expectations. All forward-looking statements attributable to Mitel or Toshiba, or persons acting on their behalf, are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements set forth in this paragraph. Undue reliance should not be placed on such statements. In addition, material risks that could cause actual results to differ from forward-looking statements include: the inherent uncertainty associated with financial or other projections; the failure to recognize the anticipated benefits from the transaction; intense competition; reliance on channel partners for a significant component of sales; dependence upon a small number of outside contract manufacturers to manufacture products; and, Mitel's ability to successfully implement and achieve its business strategies, including its growth of the company through acquisitions and the integration of recently acquired businesses and realization of synergies. Additional risks are described under the heading “Risk Factors” in Mitel’s Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2016 and in Mitel’s Quarterly Report on Form 10Q for the quarter ended March 30, 2017 filed with the U.S. Securities and Exchange Commission and Canadian securities regulatory authorities on March 1, 2017 and May 3, 2017 respectively. Forward-looking statements speak only as of the date they are made. Except as required by law, Mitel has no intention or obligation to update or to publicly announce the results of any revisions to any of the forward-looking statements to reflect actual results, future events or developments, changes in assumptions or changes in other factors affecting the forward-looking statements.

About Mitel

Parmi les leaders mondiaux dans le domaine des communications d’entreprise en rendant possibles plus de 2 milliards de connexions chaque jour, Mitel (NASDAQ: MITL; TSX: MNW) permet aux entreprises de se connecter, de collaborer et aux fournisseurs de services de proposer des services innovants à leurs clients. Notre innovation et nos experts sont au service de plus de 60 millions d’utilisateurs dans plus de 100 pays.

Pour en savoir plus, visitez notre site mitel.fr ou suivez-nous sur Twitter

Mitel is the registered trademark of Mitel Networks Corporation.

All other trademarks are the property of their respective owners.

Contact Information

Sandrine Quinton