Uitgeverij Brill vernieuwt communicatie-omgeving met Mitel-technologie

Virtuele UC-oplossing zorgt voor eenvoudige koppeling met medewerkers thuis en in buitenlandse kantoren

Uitgeverij Brill, de 330-jaar oude Leidse wetenschappelijke uitgeverij heeft gekozen voor een nieuwe cloud-gebaseerde communicatie-omgeving van Mitel (Nasdaq: MITL; TSX: MNW). Partner Detron is verantwoordelijk voor advies en implementatie bij de uitgeverij. Esprit Telecom, een zusterorganisatie van Detron, biedt SIP-connectiviteit.

Met de oplossing verbetert Koninklijke Brill NV zijn bereikbaarheid en laat zijn medewerkers vanuit elke locatie eenvoudiger samenwerken. De oplossing valt ook nog eens goedkoper uit door de bestaande virtuele omgeving te hergebruiken en gebruik te maken van SIP.

Bereikbaarheid

Brill zocht een nieuwe communicatie-oplossing omdat het bestaande systeem verouderd was en moeilijk te beheren. Ook miste de uitgeverij functionaliteit om te kunnen zien of, hoe en wanneer collega's bereikbaar zijn in het eigen kantoor, maar ook in het buitenland. De door Mitel en Detron geboden oplossing bevatte exact de gewenste functionaliteit en daarom werd door de stuurgroep van Brill gekozen voor deze oplossing.

Mitel-oplossing

Alle 150 medewerkers werken nu met een op VMware gebaseerde virtuele unified communications-oplossing die integreert met de bestaande IT-omgeving. Hierdoor is er een moderne, toekomstgerichte communicatie-omgeving is ontstaan. De medewerkers maken allemaal gebruik van Mitel Unified Communicator Advanced, waardoor ze onder andere kunnen zien of en ook hoe hun collega's bereikbaar zijn. Vervolgens kunnen ze via telefoon, chat of mail met elkaar communiceren. Ook kunnen ze gezamenlijk documenten bekijken of bewerken. Met Mitel Teleworker beschikken medewerkers ook thuis over hun UC-omgeving. Mitel Collaboration Advanced biedt dertig medewerkers die vaak conference calls hebben, uitgebreide audio- en web conferencing-functionaliteit.

Op termijn is het de bedoeling dat er ook een koppeling gemaakt wordt met het verkoopkantoor in Boston waar momenteel al een Mitel-omgeving draait. Ook worden telewerkers in Keulen en Genève ontsloten, zodat ook zij volledig deel kunnen uitmaken van de omgeving.

Marcel Prins, IT coördinator bij Koninklijke Brill: "We zijn op zoek gegaan naar een nieuwe oplossing voor onze communicatie-omgeving, omdat deze verouderd was. Uiteindelijk hebben we gekozen voor de technologie van Mitel geïmplementeerd door Detron, omdat deze exact de functionaliteit biedt waar we naar op zoek zijn, zoals de mogelijkheid om ook medewerkers in buitenlandse kantoren in onze omgeving te laten werken. We hebben hiermee een toekomstgerichte oplossing waar we jaren mee vooruit kunnen."

Gijs Borsboom, Regional Sales Director Northern Europe bij Mitel: "Detron is een hele betrouwbare partner met uitgebreide kennis van ons volledige cloud portfolio. Dat hebben ze ook bij Brill laten zien, waar ze een volledig nieuwe cloud-gebaseerde Mitel-omgeving hebben geïmplementeerd. De uitgeverij kan hierdoor de komende jaren volop profiteren van alle voordelen van een virtuele UC-omgeving zoals lagere kosten, eenvoudiger IT-beheer, verbeterde beveiliging en meer bedrijfscontinuïteit "

Over Mitel

Mitel, leverancier van zakelijke-, cloud- en mobiele communicatie, is dé kracht achter meer dan 2 miljard zakelijke verbindingen en ondersteunt daarmee organisaties en operators bij het leggen van verbindingen, samenwerken en het bedienen van zijn klanten. Onze experts op het gebied van communicatie-oplossingen ondersteunen meer dan 60 miljoen zakelijke gebruikers in meer dan 100 landen. Ga voor meer informatie naar www.mitel.com/be-BE en volg ons op Twitter @Mitel_BE.

Mitel is het geregistreerde handelsmerk van Mitel Networks Corporation.

Alle andere handelsmerken zijn de eigendom van de betreffende eigenaars.

Neem contact op met Mitel